FIZIOLOŠKI EFEKTI SAUNE

SAGOREVANJE KALORIJA
Prilikom korišćenja saune dolazi do brže cirkulacije i do znojenja, a za to je potrebna energija iz organizma, tako da posle sauniranja sagorimo oko 300 kalorija.

-    JAČANJE SRCA
Izlaganje visokim temperaturama izazivamo podizanje kardiološke funkcije. Da bi rashladila organizam krv mora brže da teče kako bi stigla i do perifernih delova, tako da tom prilikom srce brže kuca.

-    ELASTIČNOST KRVNIH SUDOVA
U sauni dolazi do “filskulture” krvnih sudova: skupljanja i širenja, samim tim krvni sudovi postaju elastični. 

-    MIRAN SAN I OPUŠTANJE
U sauni isparava ljutnja i bes, posle napornog dana, u sauni ćete se opustiti i nakon toga kvalitetno spavati.

-    OPUŠTANJE MIŠIĆA
Sportisti i ljudi koji imaju problem sa artritisom, reumatskim bolovima u kostima, ublažiće bolove u mišićima i ukloniti tegobe čestim sauniranjem. 

-    ČIŠĆENJE ORGANIZMA
Koristeći saunu vršimo dubinsko čišćenje organizma, znojenjem izbacujemo štetne materije i otrove iz organizma. Poboljšavamo kvalitet kože, tako da se sauna koristi i u kozmetičke svrhe. 

-    UBLAŽAVANJE STRESA
Posvetite sebi vreme boraveći u sauni, tuširanje posle saune, ponovno sauniranje… opustite se i razmišljajte pozitivno, volite sebe i svoje telo… otklonićete stres koji preživljavate svakodnevno.  

Poznati grčki filozof Parmenid je rekao: “DAJTE MI PRILIKU DA POVISIM TELESNU TEMPERATURU I IZLEČIĆU SVAKU BOLEST! “

Stari kinezi, rimljani, grci, kartaginjani su veoma cenili efekte saune i znojenja pa su se pozdravljali sa “kako se znojiš”. Od davnina je poznato da sauniranje izaziva zdravo znojenje, prirodan način za opuštanje mišića, čišćenje kože i blagotvoran učinak odmora i otklanjanje stresa. Sauna ženama mnogo pomaže: osvežava i čisti kožu, čini je elastičnijom i svetlijom. Starijim osobama pomaže u ublaživanju bolova u mišićima, kostima, poboljšanju cirkulacije, u detoksikaciji organizma, opuštanju, relaksaciji, podizanju raspoloženja, povećanju imuniteta i otpornosti organizma na prehlade i viruse i dr. Korišćenjem saune podstiču se dve, za zdravlje najvažnije funkcije: detoksikacija (oslobađanje organizma od raznih otrova kojim smo svakodnevno izloženi)  i cirkulacija (sauna je najbolji ”trening” za krvne sudove – skuplja ih i širi – telo na toplotu reaguje hlađenjem, a to rezultira povećanju otkucaja srca i brzim metabolizmom, pa samim tim kiseonik dođe do svake ćelije u organizmu).

Kako koristiti finsku saunu:

Finska sauna je vruća i suva. Dolivanjem vode na vrelo kamenje klima u sauni postaje vlažnija. Temperatura i vlažnost zavise na kojoj klupici sedite. 

  • Skinuti prstenje, lančiće i mindjuše pre ulaska u saunu;
  • Pre saune treba se tuširati i dobro prosušiti;
  • U sauni se treba zadržati 10-15 minuta;
  • Postepeno se izlagati velikim temperaturama – prvo sedeti na nižim (donjim) klupicama, pa se postepeno prebaciti na gornje klupice gde je veća temperatura;
  • Ne preterivati sa dolivanjem vode na vrelo kamenje. Finska sauna je suva sauna (vlažnost 5-25%), a dolivanjem vode podižete vlažnost i snižavate temperaturu (što nije poželjno) jer time umanjujete efekte sauniranja;
  • Ponovo se tuširati mlakom (hladnijom) vodom, počev od nogu ka srcu;
  • Potpuno se opustiti u ispruženom položaju i nekoliko minuta utopliti;
  • Ponovo ući u saunu 10 - 15 minuta;
  • Ponovo se tuširati mlakom-prohladnom vodom;
  • Nakon sauniranja potpuno se opustiti u ispruženom položaju i utopliti;

Kontakt-saune

Gradski park br. 2, ( SRC “PINKI” )

11080 Zemun, Beograd

email: office@sauneboban.rs

Telefoni

Tel/fax 00 381 11 / 2 100 119

00 381 63 / 88 36 798

00 381 64 / 54 00 943

Podeli sa prijateljima